miércoles, 30 de mayo de 2012

Caminando por Marín. Maios 2012 "Lameira" e "Porviso"

Y terminamos el mes de Mayo con los dos “Maios” “Lameira” y  “Porviso” en primer y segundo lugar respectivamente que fueron los vencedores  en la categoría de forma de los “ Maios”.
Moi bos días teñan/donas e señores/ neste primeiro de maio/ todo cheiño de froles. Mes de maio, mes de maio/eres mes de primaveira/eres maio florecido/ a estación que a sangre altera
Todos os nenos que aquí lles cantamos/ para poder facer o maio/pasamos moito traballo.
Para adornar o maio/oubo que ir buscar/ o fiuncho e a espadaina/ cerquiña de Lapaman.



jueves, 24 de mayo de 2012

Caminando por Marín, “Maios 2012, A Laxe”

Vimos do colexio ALaxe/ Para amosarvos o maio / Esperemos que vos guste / Eche o nosso agasallo!
Xá chegou a primavera / E com ela a alegria/ Ábrense miles de flores / Póla noite e pólo dia.
Maio A Laxe, segundo premio a la corona.
Detalle del “Maio” con huevos y lo que parecen flores secas son frutos secos de las camelias que rompen en forma de flor para dejar salir  a las semillas.  

miércoles, 23 de mayo de 2012

Caminando por Marín,Maios 2012 Miniñeiro e Pequerrechiño


 (Pequerrechiño) mariposa hecha com pétalos de camelia.
"Miniñeiro" no obtuvo premio, bueno sí, la rosca y el chocolate, ¡felicidades!  Eres un “maio” precioso
 Maio "Pequrrechiño", segundo premio a la interpretación.

Caminando por Marín, Maios 2012 Embarcaciones

Xan xian dos Ancourados no obtuvo premio
"Braulio Correa", premio a la mejor letra. Una sorprendente embarcación de mimbre hecha por el señor Manolo a la que no le faltaba detalle.
Polbo, faneca, pixota,raya,ollóns,maragotas e cigalas de Marín/ E despois de moitos lances para a bodega sellar voltar a terra moi ledos que nos toca descanasar.




“Dorna Mareira”, segundo premio de embarcaciones, uma dorna preciosa.
 Sem temor imos cruzando/ mares e mares sen fin/ para traernos a pesca/ o nosso porto “Marin”

"Pasagarri" primer premio a la embarcación, ¡merecidísimo!  Un barco precioso muy bien hecho, en la foto es  justo el que esta en medio.
Xa nos imos preparando todo listo para zarpar os aparellos a bordo o patron esta á chamar/ Os mariñeiros em terra as mulleres a chorar despidindose dos homes que oxe saen para o mar.

Caminando por Marín “Festa dos Maios 2012” A bruxa

Nuestra querida bruja este año saco la escoba… buena falta hace.
Fue premiada con el primer premio a la letra

Siempre me preocupo por conseguir las letras de los “Maios” este año cuando hago repaso de coplas resulta que no tengo la de “A Bruxa” (premiado a la letra) ya es el colmo de las desdichas. Espero poder conseguirla pronto.

Caminando por Marín. Festa dos Maios 2012 "San Xulián"

Como todos los primero de Mayo, Marín se llena de color con sabor a primavera con la fiesta de los “Maios”. Este año participaron siete “Maios” y cuatro embarcaciones. No puedo faltar ni quiero perder la ocasión de fotografiar esta tradición tan popular en Marín, ese trabajo minucioso como es el de adornar a los “Maios” con flores y la construcción tan delicada de las pequeñas embarcaciones, las canciones de los niños que en nombre de los “Maios” hacen sus criticas a todo lo que se tercia y cantan sin parar  para festejar la llegada de la primavera.
 Quiero como siempre felicitar a todos los participantes, daros las gracias por  el esfuerzo que supone toda una noche de trabajo más los días anteriores de ensayos y preparativos para que todos podamos disfrutar de esta fiesta y no se pierda esta tradición que se celebra en Marín año tras año desde tiempos remotos.
Antiguamente cada año se hacían los “Maios” de manera casual con distintos nombres cada año y como siempre unos años más y otros menos, eso no ha cambiado mucho  pero desde hace unos años además de los nuevos o espontáneos hay unos cuantos ya veteranos como el “San Xulian” 24 ños saliendo, a Bbruxa, Pendelleiro, o el inolvidable Landeiras que en el 2010 cumplía 25 años y que lleva dos años sin salir y tantos otros que se van quedando en el camino. Desde aquí  mi admiración y  reconocimiento y el deseo de un buen regreso para el próximo año.

Maio San Xulián, primer premio a la corona

 
Fixérono noso avós/Tamen os seuos devanceiros/nós sentímolo orgullo/ de ser os seus herdeiros
Detalle
24 años saliendo
La gaita

lunes, 21 de mayo de 2012

Festa dos Maios 2012 - Mayo, la leyenda



Maio, a lenda

Din por aquí, que Maio naceu en Novembro.
Que ninguén se estrañe ,porque en Novembro, están todas as esencias da futura primavera e porque como todo neste mundo, necesita un tempo para facerse
 Parece ser que é fillo doutro Maio e dunha tal Abril, por iso no seu nacemento todos puideron comprobar que non era un neno nin louro nin moreno era un neno…Castaño dourado? Si, esa é a definición exacta  porque os seus cabelos tiñan os tons das follas no outono e as meixelas moi coloradas e brancas recordaban os cogomelos dos bosques, tamén din que a cor dos seus ollos mestura de verde e azul son como o mar, por iso e por outras cousas que quero contarvos, estamos case seguros que Maio naceu un outono de fai moitos, pero que moitos anos, en Marín.

Maio crece moi rápido, para cando chega Decembro xa é un neno inquedo e traveso que lle gusta rubir ás árbores e pasar horas alí contemplando o mar e os barcos. Para Febreiro xa está moi alto e xoga rodando pola herba baixo as camelias mentres, nas súas roupas, enrédanse os verdes e os pétalos, para cando se pon en pé, non cabe dúbida é todo un Maio.

Para Abril, Maio xa é un adolescente moito máis alto e espigado, xa toma certas decisións e en ocasións como esta sorprende á súa nai.
-Mamá, Preséntoche aos meus amigos, Juan, Carmen, Miguel, Antonio, Inés, Pedro e Diego, non me digas como logrei comunicarme con eles xa sei que tan só son un mes do ano e non teño o don da palabra, pero iso é o bo eles poden falar por min.-
Para cando chega Maio... O primeiro de Maio, os nenos de Marín veñen con pequenas embarcacións para cantar na festa dos Maios. E Maio déixase cubrir de verdes e flores e ata é coroado de flores e así máis alto e florido que nunca entra no seu interior un neno que canta e canta sen parar todo o que Maio lle di, tanto e tanto tempo, que se conta en Marín que un neno canso de tanto cantar dentro do maio, cantou con todas as súas forzas
“Levántate Maio de enriba de min, non vaia ser o conto que mexes por min.”


Hay una traducción en comentarios

Maio a lenda - Cuentos de camelias y otros relatos creados por abuela Cris

Caminando por Marín, atardecer en Mogor