jueves, 27 de mayo de 2010

Playa de Lagos, Bueu

Y es el mar, quien la besa
y es en el mar
donde se dicen las promesas…

Y es el mar
de los lagos salados
de las islas atlánticas

Y es el mar
la guarida del sol
y ahora es él quien la besa.


A.Cris

Fotos realizadas por A.Cris (Al fondo islas Ons y Onza)

martes, 18 de mayo de 2010

!feliz cumpleaños !


Un año para Roi !felicidades!

Estamos preparando la mantita de juegos pero como no pude terminarla, pongo aquí un pequeño avance, tiene buena pinta ¿no?

jueves, 13 de mayo de 2010

Festa dos Maios, Marín 2010


"Maio Porvir" primer premio a la construcción !felicidades chicos!

Cuando yo era una niña participaban en la fiesta muchos mayos, con el tiempo se fue perdiendo un poco (es mucho el trabajo y la dedicación que necesitan) solo quedaron unos pocos valientes, pero son los mejores y gracias a ellos la tradición no se perdió. Este año participaron nueve mayos y tres embarcaciones. Todos con mucha calidad. No es fácil para las familias y colegios embarcarse en la aventura de construir un “MAIO” Si lo haces por primera vez tienes que preparar una buena base con la forma tradicional Según las bases tiene que ser todo de madera. Si ya eres veterano como la mayoría ese problema ya esta resuelto (salvo algunos barcos que hacen uno nuevo cada año que tiene mucho merito y mucho trabajo)


Cando eu era unha nena participaban na festa moitos maios, co tempo foise perdendo un pouco, é moito o traballo e a dedicación que necesitan, só quedaron uns poucos valentes, pero son os mellores e grazas a eles a tradición non se perdeu. Este ano participaron nove maios e tres embarcacións. Todos con moita calidade. Non é fácil para as familias e colexios embarcarse na aventura de construír un MAIO Se o fas por primeira vez tes que preparar unha boa base coa forma tradicional Segundo as bases ten que ser todo de madeira. Se xa es veterano como a maioría ese problema xa esta resolto (salvo algúns barcos que fan un novo cada ano que ten moito merito e moito traballo)


"Maio Inmaculada" segundo premio a la construción


" Maio porvir" Primer premio a la construción


Luego viene una parte muy trabajosa que es recolectar la flor y los verdes, los frutos, los huevos. Mientras un grupo de personas recolecta, otro ya va haciendo los collares con naranjas huevos y margaritas, otros seleccionan los verdes y otros lo van trenzando o no según el gusto y la tradición para empezar a vestir el mayo.

Logo vén unha parte moi traballosa que é colleitar a flor e os verdes, os froitos, os ovos. Mentres un grupo de persoas colleita, outro xa vai facendo os colares con laranxas ovos e margaridas, outros seleccionan os verdes e outros o van trenzando ou non segundo o gusto e a tradición para empezar a vestir o maio.


Impresionante esta colocación de las calas del mayo "Porvir"

Según el tamaño de la corona las filas de collares de margaritas y otras flores pueden ser interminables. La corona es una de las partes del mayo más importantes. No se puede hacer una corona con alambre, tiene que ser hecha con “vimbias” (salis, sauce, mimbre) Suele ser de quita y pon para poder trasladarse mejor y en algunos sitios como en Pomtevera suelen cantarle a la corona.

Segundo o tamaño da coroa as filas de colares de margaridas e outras flores poden ser interminables. A coroa é unha das partes do maio máis importantes. Non se pode facer unha coroa con arame, ten que ser feita con vimbias. Adoita ser facilmente substituíble para poder trasladarse mellor e nalgúns sitios como en Pomtevera adoitan cantarlle á coroa.

Maio San Xulian, segundo premio a la corona


Cantando, Maio San Xulián

En Marín se tiene bastante experiencia en la construcción de los mayos, hay verdaderos artistas de la imaginación y todos los años salen obras maestras después de toda una noche de inmenso trabajo, por eso gozan de tan buena fama.

En Marín tense bastante experiencia na construción dos maios, hai verdadeiros artistas da imaxinación e todos os anos saen obras mestras logo de toda unha noite de inmenso traballo, por iso gozan de tan boa fama.


Peregrino en mayo San Xulián

Esta tradición solo se da en Galicia, pero son pocos los sitios donde se hacen. Orense tiene unos mayos muy originales casi siempre hacen figuras y predomina el musgo. Importantes los de Marín, Pontevedra Poyo, Combarro o Villagarcia y para de contar. Hay muchos sitios de Galicia que no tienen ni idea de lo que es un mayo, es esta una tradición ancestral y fueron pocos los pueblos que la conservaron. (Más información AQUÍ)
Esta tradición só dáse en Galicia, pero son poucos os sitios onde se fan. Orense ten uns maios moi orixinais case sempre fan figuras e predomina o brión. Importantes os de Marín, Pontevedra Poyo ou Combarro e para de contar. Hai moitos sitios de Galicia que non teñen nin idea do que é un maio, é esta unha tradición ancestral e foron poucos os pobos que a conservaron.

Maio da Laxe, premio a la interpretación
Aínda que a alguen lle amole
non podemos esquecelo
o galego sempre foi
o idioma dos antergos

Xa chegou a primavera
despois de chover a feixes
se chovera un mes máis
casi seríamos peixes


Maio Pendelleiro, premio a la mejor letra

Aquí esta o pendelleiro
que hoxe quiso sair
despois de mais de dez anos
nos quedou a durmir

Baixámolo pola costa
andando moi a modiño
e ao chegar onda o rio
descansamos un pouquiño

E o chegar a alameda
tanta pedra que mirou
empezou a calcular
os millóns que nos costou.

E quedou entusiasmado
do novo parque infantil
metéusenos alí dentro
e non queria sair.


Logo foi ata o concello
pois queria preguntar
cantos quilos de cagadas
deixan neste pobo os cans.

Pois por moito que Pilara
fixera un bando de normas
nin os cans nin os seus donos
saben respetar as formas.
Como ya dije en otras ocasiones la asociación cultural, Ateneo Santa Cecilia de Marín, se encarga todos los años de organizar la fiesta y de que no desaparezca, premiando la construcción de los mayos, corona y letra.
Como xa dixen noutras ocasións a asociación cultural, Ateneo Santa Cecília de Marin, encárgase todos os anos de organizar a festa e de que non desapareza, premiando a construción dos maios, coroa e letra.


Fotos realizadas por A.Cris

lunes, 10 de mayo de 2010

Algo pequeñito, fiesta de los mayos 2010


Este año disfrutamos también de unos mayos pequeñitos que hicieron las delicias de los mayores. Y para mi deleite tenían bien colocadas y de protagonistas a las camelias.

Con frores e con fiuncho
e con imaxinación
adornamos a coroa
e tamen o armazón

Este maio está feitiño
con fiunchos e con frores
que sempre no mes de maio
atopamos sen dolores

Algo pequeniño, festa dos maios 2010

Este ano gozamos tamén duns maios pequeniños que fixeron as delicias dos maiores. E para o meu deleite tiñan ben colocadas e de protagonistas ás camelias.

Fotos realizadas por A.Cris

sábado, 8 de mayo de 2010

Caminando por Marín "Festa dos Maios 2010"


Los barcos en la fiesta de los Mayos son una tradición muy antigua en Marín. Se premia la mejor construcción, y la mejor letra. Algunos de los barcos salen durante años siempre el mismo y solo cambia la letra. Otros hacen uno nuevo cada año como los del señor Julián que construye todos los años uno distinto (ya tiene merito el hombre) y otros nos sorprenden apareciendo este año como el “Chan do monte” que llevaba veinte años sin salir.
Es una delicia ver los barcos rodeados de los mayos. El colorido de los barcos con las flores y frutos que cubren los Mayos, es un canto al trabajo, a la naturaleza, a la tierra, a la mar, al hombre, un respeto mutuo.


Quiero hacer constar aquí, mi respeto y admiración a todas las personas, niños y mayores que con su esfuerzo nos hacen disfrutar año tras año de esta fiesta tan hermosa. Y felicitar al ateneo cultural, Santa Cecilia por su buen hacer para que esta fiesta no desaparezca.

"Chan do Monte" por su otra cara de la peana con Ons y Onza
Un barco magnifico, bien proporcinado y que hacía veinte años que no salia


Barco Rinconete , maio Landeiras
Barco "Chan do Monte"sobre una peana con la isla de Tambo

Os barcos na festa dos Maios son unha tradición moi antiga en Marín. Prémiase a mellor construción, e a mellor letra. Algúns dos barcos saen durante anos sempre o mesmo e só cambia a letra. Outros fan un novo cada ano como os do señor Xian que constrúe todos os anos un distinto (xa ten merito o home) e outros nos sorprenden aparecendo este ano como o “Chan do monte” que levaba vinte anos sen saír. É unha delicia ver os barcos rodeados dos maios. O colorido dos barcos coas flores e froitos que cobren os Maios, é un canto ao traballo, á natureza, á terra, á mar, ao home, un respecto mutuo.
Quero facer constar aquí, o meu respecto e admiración a todas as persoas, nenos e maiores que co seu esforzo fannos gozar ano tras ano desta festa tan fermosa. E felicitar ao ateneo cultural, Santa Cecilia polo seu bo facer para que esta festa non desapareza.
El señor julian con su barco "Rinconete" que cada año nos sorprende con la creación de un barco nuevo. Primer premio a la construción y segundo en letra.
Cada ano estrenamos barco
estes nenos de San Pedro
que construie para nos
señor julián con esmero

Sempre lle pon él o nome
dun dos que houbo en Marín
e así sirve de homenaxe
aqueles barcos de aquí

Como ó armador deste Rinconete
gustalle moito esta tradición
dounos descanso para vir cantar
a toda esta tripulación.
Rampleiro "San Xian Dos Ancourados" premiado tambíen a la mejor construción e interpretación
Chegou a porto este rampleiro
Con moi mal tempo e temporal
pois non queriamos perdernos
esta festa tan tradicional.
Fai xa dezaoito anos
que vimos a esta festa
e ainda con problemas
queriamos estar nesta
Mayo de "San Xulian" y el barco "Chan do monte"
Fotos realizadas por A.Cris

miércoles, 5 de mayo de 2010

Camiñando por Marín " Festa dos Maios 2010"


Con la llegada de la primavera y para festejar el fin del invierno, desde tiempos inmemorables todos los primero de mayo celebramos en Marín “La fiesta de los mayos”. Los mayos son vestidos con una hermosa capa de verdes naturales que en muchos casos solo eso ya es una obra de arte, luego se cubren con flores y frutos haciendo verdaderas maravillas con la imaginación. El mayo es rematado con una corona cada cual más espectacular. Pero lo más hermoso de la tradición de los mayos en Marín son las embarcaciones. Los barcos se mezclan con las flores y los niños cantan las coplas que hablan de la pesca y el mar, de flores y buena suerte, para entre estribillo y estribillo criticar públicamente todo lo que no les gusta.
Este año como podéis ver son de una calidad imaginativa magnifica, tendré que hacer más de una entrada veremos los detalles, las embarcaciones y las coplas.

Coa chegada da primavera e para festexar o fin do inverno, desde tempos inmemorables todos os primeiros de maio celebramos em Marín “A festa dos maios”. Os maios son vestidos cunha fermosa capa de verdes naturais que en moitos casos só iso xa é unha obra de arte, logo cóbrense con flores e froitos facendo verdadeiras marabillas coa imaxinación. O maio é rematado cunha coroa cada cal máis espectacular. Pero o máis fermoso da tradición dos maios en Marín son as embarcacións. Os barcos mestúranse coas flores e os nenos cantan as coplas que falan da pesca e o mar, de flores e boa sorte, para entre refrán e refrán criticar publicamente todo o que non lles gusta. Este ano como podedes ver son dunha calidade imaxinativa magnifica, terei que facer máis dunha entrada. Veremos os detalles, as embarcacións e as coplas.

Maio "Landeiras" que cumple 25 años saliendo

Se ve que tienen experiencia
Vese que teñen experiencia


Espléndido este detalle del barco, hasta con algas simulando las olas del mar. Las velas están hechas con la flor de las calas y el barco con ramas de los dátiles. El trenzado de los verdes es de categoria


Primer premio a la corona
Primeiro premio á coroa
Despacio, cuidado con la corona
Amodiño, coidado con á coroa


Maio da bruxa
Otro mayo que también lleva saliendo muchos años
Outro maio que tamén leva saíndo moitos anos

Con cara de bruja
Con cara de bruxa

Y con melena
E con melena
Diego, un niño simpático
Un neno simpático
En los mayos nunca faltan las camelias
Nos maios nunca faltan as camelias

Témonos que despedir
pois xa é hora de marchar
outro ano nos veremos
cun maio para cantar