lunes, 21 de mayo de 2012

Festa dos Maios 2012 - Mayo, la leyenda



Maio, a lenda

Din por aquí, que Maio naceu en Novembro.
Que ninguén se estrañe ,porque en Novembro, están todas as esencias da futura primavera e porque como todo neste mundo, necesita un tempo para facerse
 Parece ser que é fillo doutro Maio e dunha tal Abril, por iso no seu nacemento todos puideron comprobar que non era un neno nin louro nin moreno era un neno…Castaño dourado? Si, esa é a definición exacta  porque os seus cabelos tiñan os tons das follas no outono e as meixelas moi coloradas e brancas recordaban os cogomelos dos bosques, tamén din que a cor dos seus ollos mestura de verde e azul son como o mar, por iso e por outras cousas que quero contarvos, estamos case seguros que Maio naceu un outono de fai moitos, pero que moitos anos, en Marín.

Maio crece moi rápido, para cando chega Decembro xa é un neno inquedo e traveso que lle gusta rubir ás árbores e pasar horas alí contemplando o mar e os barcos. Para Febreiro xa está moi alto e xoga rodando pola herba baixo as camelias mentres, nas súas roupas, enrédanse os verdes e os pétalos, para cando se pon en pé, non cabe dúbida é todo un Maio.

Para Abril, Maio xa é un adolescente moito máis alto e espigado, xa toma certas decisións e en ocasións como esta sorprende á súa nai.
-Mamá, Preséntoche aos meus amigos, Juan, Carmen, Miguel, Antonio, Inés, Pedro e Diego, non me digas como logrei comunicarme con eles xa sei que tan só son un mes do ano e non teño o don da palabra, pero iso é o bo eles poden falar por min.-
Para cando chega Maio... O primeiro de Maio, os nenos de Marín veñen con pequenas embarcacións para cantar na festa dos Maios. E Maio déixase cubrir de verdes e flores e ata é coroado de flores e así máis alto e florido que nunca entra no seu interior un neno que canta e canta sen parar todo o que Maio lle di, tanto e tanto tempo, que se conta en Marín que un neno canso de tanto cantar dentro do maio, cantou con todas as súas forzas
“Levántate Maio de enriba de min, non vaia ser o conto que mexes por min.”


Hay una traducción en comentarios

Maio a lenda - Cuentos de camelias y otros relatos creados por abuela Cris

1 comentario:

abueloscrisytoño dijo...

Mayo, la leyenda
Dicen por aquí, que Mayo nació en Noviembre. Que nadie se extrañe porque en Noviembre están todas las esencias de la futura primavera y porque como todo en este mundo necesita un tiempo para hacerse. Parece ser que es hijo de otro Mayo y de una tal Abril, por eso en su nacimiento todos pudieron comprobar que no era un niño ni rubio ni moreno era un niño… ¿Castaño dorado? Sí, esa es la definición exacta porque sus cabellos tenían los tonos de las hojas en otoño y las mejillas muy coloradas y blancas recordaban las setas de los bosques, también dicen que el color de sus ojos mezcla de verde y azul son como el mar, por eso y por otras cosas que quiero contaros, estamos casi seguros que Mayo nació un otoño de hace muchos, pero que muchos años, en Marín.
Mayo crece muy rápido, para cuando llega Diciembre ya es un niño inquieto y travieso que le gusta trepar a los árboles y pasar horas allí contemplando el mar y los barcos. Para Febrero ya está muy alto y juega rodando por la hierba bajo las camelias mientras, en sus ropas, se enredan los verdes y los pétalos para cuando se pone en pie, no cabe duda es todo un Mayo.
Para Abril, Mayo ya es un adolescente mucho más alto y espigado, ya toma ciertas decisiones y en ocasiones como esta sorprende a su madre.
“Mamá, Te presento a mis amigos, Juan, Carmen, Miguel, Antonio, Inés, Pedro y Diego, no me digas como logre comunicarme con ellos ya se que tan solo soy un mes del año y no tengo el don de la palabra, pero eso es lo bueno ellos pueden hablar por mí.”
Para cuando llega Mayo… el primero de Mayo, los niños de Marín vienen con pequeñas embarcaciones para cantar en la fiesta de los Mayos. Y Mayo se deja cubrir de verdes y flores y hasta es coronado de flores y así más alto y florido que nunca entra de su interior un niño que canta y canta sin parar todo lo que Mayo le dice, tanto y tanto tiempo, que se cuenta en Marín que un niño cansado de tanto cantar dentro del mayo, cantó con todas sus fuerzas.
“Levántate Maio de enriba de min, non vaia ser o conto que mexes por min.”